AXENDA

Visita a la Playa de la Griega y a laboratorios y litotecas con el equipo científico

22 de julio y 12 de agosto de 2018, 11:00 h.

(Más Info)


Taller Una ventana al mundo de los dinosaurios

Del 20 al 22 de julio, del 10 al 12 de agosto y del 7 al 9 de septiembre de 2018

(Más Info)


Taller Descubriendo la Costa de los Dinosaurios

Del 16 de julio al 31 de agosto de 2018, 18:00 h.

(Más Info)


Taller Ave parece, dinosaurio es

Del 16 de julio al 31 de agosto de 2018, 13:00 h.

(Más Info)


Consultar toda la Agenda

Exposición Permanente

Sala d´Introuducción al Xurásico Asturianu

Los afloramientos más espectaculares con peña del Xurásicu na rexón espárdense de forma cuasimente continua ente Xixón y Ribeseya, no que se conoz como “La Costa de los Dinosaurios”.

La peña axúntase en conxuntos llamaos formaciones. La representación gráfica d´ello, ordenao verticalmente de más vieyo a más moderno, conozse como columna estratigráfica. Cada Formación recibe´l nome del llugar o accidente xeográficu más averáu al sitiu onde esta peña amuesa les meyores condiciones pal so estudiu; nel casu del Xurásicu Asturianu seríen Xixón, Rodiles, Vega, Tereñes y Llastres.

La distribución de tierra y mar nel Xurásicu Inferior y Superior, amás de la localización d´Asturies naquellos momentos, pue observase nún de los paneles retroilluminaos d’esta sala. A primeros del Xurásicu empezó a xebrase´l supercontinente Panxea y abriéronse les primeres víes d´agua ente los continentes norteamericanu y euroasiáticu que constituyeron el niciu del océanu Atlánticu actual.

Los cambeos paleoxeográficos que se dieron de contino na nuestra rexón a lo llargo de los 56 millones d´años que duró´l Xurásicu, condicionaron l´alternancia d´etapes nes qu´Asturies tuvo cubierto pola mar, riques en fósiles d’invertebraos y de reptiles marinos, con otres nes que la retirada de la mar dio pasu a ecosistemes terrestres y llitorales dominaos por dinosaurios, cocodrilos, tortugues y pexes. Naquella dómina, los reis indiscutibles del aire yeren los reptiles esnaladores (pterosaurios).

¿Sabíes que´l conxuntu de buelgues de dinosaurios del MUXA representa la meyor colección d´Europa y la tercera a nivel mundial nun muséu? Esto ye non solo pol estáu de conservación tan escelente de munches d´elles, sinón tamién pola so diversidá y el númberu tan altu d´exemplares recoyíos. Nesta sala puen contemplase amás delles pieces escepcionales del Xurásicu asturianu tanto de vertebraos (dinosaurios y otros reptiles) como d´invertebraos.

 

smpostmeso

 

Comparte:       pdf Imprimir Enviar