AXENDA

Visita-taller con Laura Icnita

Del 6 al 9 de diciembre de 2018

(Más Info)

Los Sábados de Picos. Charla sobre Geología de los Picos de Europa y talleres sobre minerales y fósiles

24 de noviembre de 2018

Visita-taller Paleontólogo por un día

Del 6 de octubre al 30 de diciembre de 2018

Exposición La geología de los Parques Nacionales

Del 27 de junio al 30 de noviembre de 2018

Consultar toda la Agenda

Exposición Permanente

Sala d´Introuducción al Xurásico Asturianu

Los afloramientos más espectaculares con peña del Xurásicu na rexón espárdense de forma cuasimente continua ente Xixón y Ribeseya, no que se conoz como “La Costa de los Dinosaurios”.

La peña axúntase en conxuntos llamaos formaciones. La representación gráfica d´ello, ordenao verticalmente de más vieyo a más moderno, conozse como columna estratigráfica. Cada Formación recibe´l nome del llugar o accidente xeográficu más averáu al sitiu onde esta peña amuesa les meyores condiciones pal so estudiu; nel casu del Xurásicu Asturianu seríen Xixón, Rodiles, Vega, Tereñes y Llastres.

La distribución de tierra y mar nel Xurásicu Inferior y Superior, amás de la localización d´Asturies naquellos momentos, pue observase nún de los paneles retroilluminaos d’esta sala. A primeros del Xurásicu empezó a xebrase´l supercontinente Panxea y abriéronse les primeres víes d´agua ente los continentes norteamericanu y euroasiáticu que constituyeron el niciu del océanu Atlánticu actual.

Los cambeos paleoxeográficos que se dieron de contino na nuestra rexón a lo llargo de los 56 millones d´años que duró´l Xurásicu, condicionaron l´alternancia d´etapes nes qu´Asturies tuvo cubierto pola mar, riques en fósiles d’invertebraos y de reptiles marinos, con otres nes que la retirada de la mar dio pasu a ecosistemes terrestres y llitorales dominaos por dinosaurios, cocodrilos, tortugues y pexes. Naquella dómina, los reis indiscutibles del aire yeren los reptiles esnaladores (pterosaurios).

¿Sabíes que´l conxuntu de buelgues de dinosaurios del MUXA representa la meyor colección d´Europa y la tercera a nivel mundial nun muséu? Esto ye non solo pol estáu de conservación tan escelente de munches d´elles, sinón tamién pola so diversidá y el númberu tan altu d´exemplares recoyíos. Nesta sala puen contemplase amás delles pieces escepcionales del Xurásicu asturianu tanto de vertebraos (dinosaurios y otros reptiles) como d´invertebraos.

smpostmeso

Comparte:       pdf Imprimir Enviar